onsdag den 9. april 2014

Drugstore Make-up - Mine favoritter

Vi kender det alle: Jeg ville elske at kunne boltre mig i lækker make-up fra Chanel og MAC, men som landet ligger nu (i hvertfald mit land), så er og bliver det nok ikke en realitet lige forløbelig. Jeg ejer dog en MAC læbestift, som jeg købte i Berlin. Den var meget dyr og jeg elsker den så højt, at jeg er bange for at bruge den, for hvad jeg dog stille op når den en dag er tom?! Derfor vil jeg nu dele mit yndlings drugstore make-up (som egentlig bare er et fint ord for den make-up, som kan købe for relativt billige penge hos supermarkederne) med jer. Det er den make-up som jeg bruger til daglig, og som jeg har råd til at købe igen, og igen, og igen. 

 Jeg bruger Rimmels Stay Matte foundation. Jeg synes den klare sit job som foundation rigtig godt. Den holder pænt og udjævner selvfølgelig huden og giver en flot matteret finish. Til 70 DKK er det en ganske hæderlig foundation, som jeg gerne vil købe igen. Den er i skrivende stund på tilbud til 40 DKK hos Matas.
Udover min foundation bruger jeg også en concealer under øjnene og i t-zonen. Denne concealer er også fra Rimmel og hedder Hide the Blemish. Den er i og for sig okay. Jeg synes den dækker fint, men bliver ikke siddende i lang tid. Men til 43 DKK hos ASOS gør den sit job ganske godt. Man skal bare huske at have den med i tasken, så man kan friske den op. Jeg er ikke den store fan af pudder, men når jeg endelig skal bruge en, så tyr jeg endnu engang til Rimmel og deres Stay Matte Powder. Den er udmærket. 
Jeg bruger denne bronzer fra Markwins International, som min mor fandt til mig i Matas for nogle måneder siden. Jeg ved intet om den, men den er god!

  Til  mine øjenbryn bruger jeg mit øjenbryns sæt fra E.L.F. Jeg er vild med både den lille kompakte pakke med tilhørende børste til 30 DKK på deres hjemmeside. Øjenbrynsblyanten koster ligeledes 30 DKK. De fungere begge udmærket for mig og mine øjenbryn. Min mascara er fra Revlon og var en fødselsdagsgave. Den er rigtig god! Min eyeliner er fra Rimmel og koster kun 40 DKK på ASOS. 

Åh læbestifter... Jeg elsker læbestifter. Jeg kan ikke få nok. Disse er for tiden mine favoritter, og dem jeg bruger mest. De er alle sammen Kate Moss for Rimmel og holder rigtig godt og gør læberne helt bløde, og så koster de kun omkring 55 DKK pr. styk på ASOS. 

Meget af det make-up jeg bruger til daglig er købt på ASOS. De har tit nogle fantastiske slagtilbud på make-up, og især deres Rimmel make-up er altid super billigt. Jeg fik for eksempel alle mine Kate Moss læbestifter til omkring 30 DKK pr. styk. Det er simpelthen bare om at holde øje med deres Beauty sektion på hjemmesiden, for man kan virkelig gøre nogle gode kup, hvis man altså ikke har noget imod såkaldt Drugstore make-up. Men husk nu på, at pris og kvalitet ofte hænger sammen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar