torsdag den 26. juni 2014

My trip to Nashville

Denne gade kaldes "Broadway" og er uden tvivl the place to be

Foran museet "The Country Music Hall of Fame" er der det berømte "Walk of Fame" hvor nogle af country musikkens største stjerner har en stjerne

Nashville

Overalt var der statuer som denne, det er selvfølgelig Elvis Presley

Sidste weekend tilbragte jeg i Nashville sammen med min søde veninde Caroline. Vi tog bussen til Nashville fredag aften og ankom lørdag kl. 11 og tog hjem igen lørdag kl. 20.30 - og ja, vi var godt trætte da vi ankom til Chicago og det gjorde det ikke bedre, at vi skulle vente 4 timer på toget hjem.

Nashville er i den grad anderledes end Chicago. Downtown Nashville har en masse at tilbyde, dog ingen supermarkeder eller normale shopping butikker. Hvis du tilgengæld er på udkig efter Cowgirl støvler eller en Cowgirl hat er Nashville stedet at shoppe. Som så mange andre steder i USA er det svært at komme rundt uden en bil, derfor var jeg positivt overrasket over, at det som vi havde planlagt at se var inden for gå afstand. Vi så blandt andet Country Musikkens Walk of Fame, den berømte gade Broadway og den flotte bro "The Geteaway Brigde". En ting, som jeg godt kan lide, når jeg besøger en ny by, er at gå rundt og snuse til byen: sidde på en bænk og bare nyde udsigten og jeg var glad for at vi havde god tid til det.

Den 8. juli skal jeg en tur til Memphis sammen med en veninde fra Danmark (som kommer om 9 dage!!). Indtil videre er det eneste vi har planlagt vi skal se Graceland, men jeg er sikker på at der nok skal komme mere på den liste.

Imorgen (den 27. juni) har jeg været i USA i 5 måneder og det er slet ikke til at forstå at jeg næsten er halvvejs gennem mit år! Mine forældre kommer og besøger mig i August og glæder mig utroligt meget til at se dem. Jeg kan slet ikke forstå at der er under 2 måneder til de kommer: det føles som om, det var i går de fortalte mig at de havde booket hotel og fly!


Anja 

English Translation:
Last weekend I went to Nashville with my good friend Caroline. We had an amazing trip and I will recommend everybody to visit this amazing city!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar